Het Mara bloesje: wat voor Jade was ... is voor mama geworden!

Na veel rondsnuffelen zag ik op verschillende blogs telkens het Mara bloesje passeren ... Op slag werd ik verliefd op dat bloesje. Mijn dochter is helemaal niet zot van knoopjes, een echte knopenallergie heeft ze ! Dus dat super mooie Marabloesje ging een probleem worden om aan te doen. Maar tegen beter weten in bestelde ik toch het bloesje via http://compagnie-m.com/
Toen ik verschillende bloesjes toonde, vond ze het mooi MAAR moet zonder knoopjes! Ppfff daar ging mijn hoop ... gelukkig kon ik een compromis sluiten met haar en ik ging er kleedje van maken met een zwierrokje. Ook de keuze van de stof vond ze geweldig!

Het patroon kreeg je via je mailbox, afdrukken en alles aan elkaar plakken. Dat op zich was al een werk, maar een werkje dat ik graag deed omdat ik zoooooo benieuwd was naar het resultaat!
Vervolgens begon ik het patroon over te tekenen, een 6 jaar. Jade is wel 4 jaar, maar ze is heel groot en na haar na te meten, nam ik toch een 6 jaar. Het viel mij op dat het zo groot was ... dus nam ik toch nog een maatje kleiner, een 5 jaar. Het bleef groot uitvallen ... na het stikwerk ging dat wel in orde komen, daar was ik van overtuigd!

Alles was uitgetekend en geknipt, dus het stikwerk kon beginnen. Ik volgde de bijgevoegde handleiding, deze is trouwens super! Het Mara bloesje was super mooi! MAAR het bloesje bleek totaal niet voor Jade te zijn.... uiteraard veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot. Na het bekijken van het patronenblad vond ik het testvierkantje.

Het TEST-vierkantje dat 2.5cm moest zijn, had ik uiteraard niet getest... met alle gevolgen nadien.

Gelukkig was het bloesje helemaal mijn maat :) het kwam enkel wat te kort ... om het toch niet verloren te laten gaan en omdat ik toch meer dan voldoende stof had, maakte ik er een rok bij. Deze rok verbond ik met een dubbele paspel (enkel was niet breed genoeg) aan het bloesje en dat vormde een mooi kleedje. Na wat centreerwerk en nog enkele aanpassingen (extra plooien vooraan, een diepere uitsnijding aan de hals )





Al bij al ben ik zeer blij met het resultaat ! Ik heb er een kleedje bij :)

Ik zou dit stofje nooit voor mij genomen hebben , maar het is nu anders uitgevallen...

wat vinden jullie ervan?


Het bloesje-effect blijft natuurlijk wel wat ... maar dat camoufleert wat *knipoog*

Ondertussen blijft Jade vragen wanneer ik voor haar dat kleedje ga maken,
ze kijkt echt wel uit naar dat zwierkleedje ... we hebben nog wat werk!
Met nummer 1 op de agenda: het patroon verkleinen via de computer!

Patroon: Mara Bloesje (Compagnie-M)
Stof: Michael Miller (uitverkoop Verachtert)
Paspel: Verachtert
Knoopjes: Veritas
Boord: Veritas

Reacties